Sunday, August 23, 2009

Ni aku nak start balik dah sekian lama tinggal!!

Aku ni dah tersepit dah ni, projek tak siap lagi, ada lagi 3 minggu kot nak kena submit! Tapi aku akan cuba jugak la, kalau tak siap jugak habis la, sia-sia masa aku 2 tahun setengah, yuran dah RM5K lebih, minyak kereta, til,minyak moto, tayar moto yang selalu botak! Macam kepala aku!!! haha! Mungkin aku akn teruskan blog ni dengan bahasa pasar la, senang sikit, tak payah nak berprotokol sangat kan.

Projek aku la ni adalah menyiapkan sebuah buku panduan guru yang boleh digunakan oleh mana-mana guru sebagai panduan untuk mengajar Seni Awang Batil kepada para pelajar. Penumpuan pada siapa? Belum pasti, samada budak sekolah menengah, sekolah rendah, sekolah seni atau mana-mana IPTA atau IPTS. Bukan apa, nak mengekalkan warisan ni, kalau tak, nanti kita hanya akan dengar cerita saja la, Awang Batilnya akan hilang! Harap sangat anak Bang Li si Tok Awang Batil yang kecik sekali ni dapat menyambung tradisi, ada la nampak sikit bakat dia walaupun masih malu-malu! Aku hanya boleh menyokong kuat saja, nak main batil boleh, bercerita kurang bakat, rebana dengan menyanyi tak dak masalah, serunai boleh hantam saja sikit2, dan yang jadi masalah ialah VIOLIN!!!! Aku belajar tak boleh-boleh! Nak melompat atas tali saja kerja dia, bunyi macam sengau! haha!

Ya Allah, hilangkan lah segala kekusutan dalam kepala ku, berikanlah cahaya, terangilah jalan untuk menyiapkan projek ini! Aku ni banyak masalah sangat! Sakit Hati, geram, macam-macam la!!!!

No comments: